CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 2, 2011

Tan Bee Suan

huhu..hari tu aku nampak cikgu sekolah menengah aku..wow! badan dia maintain je..tak macam aku. tapi benda pertama bermain kat kepala aku time nampak dia : "teacher ni dah kawin ke belum ek?"..haha

tapi sayang la, aku tak sempat tergur dia. namanya satu taman, tapi tak pernah pun pergi rumah dia..=D

Tan Bee Suan...satu nama besar kat Sek. Men. Keb Tampin bagi budak aliran sains atau yang pernah belajar sain dengan dia ni..aku panggil dia teacher je..
dia ni ajar aku dari form 1 sampai la form 5. form 1 sampai form 3 ajar aku subjek sains, form 4 sampai aku form 5 dia ajar aku biologi..

aku kalau masuk kelas dia mesti bergaduh dengan teacher ni. pada mata dia ada je tak kena dengan perangai aku. memanglah aku suka main-main dalam kelas, tapi kerja dia semua aku buat.

yang aku tak suka, dia suka complaint cara aku buat nota. lepas tuh kalau buat report eksperiment mesti ada salah. aku pulak suka menjawab...kahkah..memang dia fed-up la perangai aku kan..lepas tuh, suka banding-bandingkan aku dengan kakak aku. dia cakap kakak aku tuh lagi baik,result bagus..aku contra dengan dia la...arghh!! aku tak suka semua tuh...dia memang terkejut gila bila dia tahu aku adik kakak aku. ye la, bak kata dia aku lain sangat dengan kakak aku.

teacher ni dalam kelas dia kena cakap bahasa inggeris.kalau tak jangan cakap dengan dia..aku kan, first time masuk kelas dia, aduh...bapak bosan..
aku ingat lagi, waktu aku form 1, dia dengar je aku cakap bahasa melayu, dia mintak aku sepuluh sen..habis tu, bila aku menjawab balik, dia kira setiap patah aku cakap tuh kali dengan sepuluh sen...adoi...malas betul aku.

teacher ni suka cakap: why you are so late?( kalau lambat datang kelas atau labotary),lepastu suka membebel-bebel bila tak siap kerja dia...hahaha..aku memang selalu kena la kan..

tapi, aku suka sakat cikgu ni..sebab kalau dia marah, kelakar gilo! tak takut langsung pun aku..tiap kali dia marah, aku dengan budak-budak ni gelak-gelak..bagi aku, kalau dia marah, mesti fikir nak takut ke tak nak?..huauha..member-member aku pun sama kot..haha. kami memang kurang di ajar..kalau nampak dia kat kawasan sekolah, suka jerit-jerit panggil dia..dia tak marah tau, senyum lagi ada..

pernah sekali dalam kelas biologi, aku tidur..pergh!!!! subjek ni gila bosan! aku kan asal subjek ni rasa nak tidur. sekali, dalam kelas aku tetidur, lepas tuh dia jerit guna microphone "don't sleep!". aku tentu-tentu la terkejut. huahaha..tapi, macam aku cakap tadi, aku tak takut pun dengan dia ni..aku cakap sorry teacher, lepas tuh gelak-gelak dengan budak-budak ni...hahah.. dan sebab itu lah, aku punya subjek ni dapat teruk..no wonder i got my biologi D for my spm...sengal betul..

ada juga sekali tuh, aku eja nama Tan Bee Suan jadi Tan Bee Swan..mengamuk gilo dia kat aku..haha..aku bukan sengaja kot. dia ingat aku saja-saja..puas aku liquid balik nama Swan tuh jadi Suan balik... B-)

tapi, yang buat aku terharu kat dia, bila dah nak spm.. aku dengan budak-budak ni pergi la salam semua cikgu-cikgu ni nak untuk ambil berkat kan,,termasuk lah teacher tan ni..time turn aku salam dia, dia pegang tangan aku...aku clearly ingat apa yang dia cakap kat aku.."do your best hidayah. i wish all the best..work hard on your paper"..

alamak...aku time tu, rasa sayu gila kot. dan dan tuh juga lah terbayang segala perangai aku kat dia ni..aceh...tapi tu lah, aku memang tak suka subjek bio..

jadi, bila aku nampak dia hari tu, teringat-ingat aku time gaduh dengan dia masa zaman sekolah dulu. kelakar nak mampus weh! budak-budak kelas aku pun suka sakat teacher ni..macam-macam la aku pernah gaduh dengan ni. 5 tahun dengan dia, segala mcam la jadi..hahaks..

untuk teacher Tan Bee Suan, sorry for everything ye teacher..biasa la, saya memang perangai macam ni..dan untuk budak-budak kelas aku...KORANG!!!!bila nak jumpa ni?..lama gila tak jumpa!

buat reunion jom..ajak teacher Tan sekali..dah lama tak gaduh dengan teacher ni..hahah

2 comments:

Farhana Maslan said...

gilo dayah..........hahah

hidayah dzulkifli said...

ak tau la mar...ko student peberet dia...huahaha

Post a Comment