CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, March 4, 2011

vitamin ku

disebabkan office sekarang ni tinggal aku seorang..yang lain entah mana menghilang..tambah lagi aku bosan..berblog walking lah aku..ada sesiapa nak marah?..ada? ada?...tak da...bagus.

hari ni tiba-tiba aku teringat jus tok guru dah lama aku tak beli. sejak dah abis, aku tak pergi beli yang baru..ayah aku bising ingat kan aku.
aku macam nak beli, tapi malas nak pergi beli pun ada juga..aseh..macam-macam la..

pagi tadi tengah aku bersiap, aku tengok almari make-up aku. aku tolak je cermin..macam-macam produk supplement aku makan rupanya..

tuh belum kira yang dah abis aku makan..ni senarai barang aku makan

1) jus tok guru
2) jus qaseh adinda
3) jus bunga semangkuk
4) pil vitamin barakah
5) jus kesihatan roselle dan ni favourite aku
6) kismis minda dan madu



jus tok guru ku...


yang ni best...qaseh adinda


ni aku share makan dengan ayah..


tersusun baik punya...entahlah..dalam adik beradik aku..aku seorang lah yang ikut perangai ayah. suka makan makanan tambahan..abang ngan kakak aku semua malas..tak suka pun ada juga..tapi aku lain..aku suka..dan disebabkan terlalu banyak sangat vitamin aku..jadi aku mendisiplinkan diri aku ambil seperti yang dicandangkan. ada yang sebelum minum pagi, ada sebelum dan selepas tidur..kadang-kadang tak makan pun ada juga..wakaka..

dari kecik aku tengok ayah makan macam-macam vitamin..no wonder ayah aku nampak muda.
uban pun susah nak jumpa. yang cousin aku yang muda tapi dah tumbuh uban sibuk tanya petua ayah aku..haha..ayah aku cakap guna kan syampu pati urang aring mustika ratu..diaorang gelak-gelak, tak percaya..lepasu sibuk tanya aku..ada tak ayah warna rambut..hello...tak main la warna-warna rambut..tak ori ok..haha

tapi induk aku pun susah nak tumbuh uban..bukan lah nak kata tak tumbuh uban rambut ayah ngan induk ni..tumbuh je, tapi sikit..aku tanya ayah apa rahsia induk.
ayah aku cakap, time anak dara induk selalu ambil bunga raya lepastu lumur kat rambut, sampai keluar lendir bunga tuh. biarkan 15 minit..bilas dengan air.. kadang-kadang induk guna santan kelapa lumur kat rambut. ayah cakap dulu ayah selalu tolong induk buat kat rambut dia. lepastu induk buat kat rambut ayah..now i get their secrets..patut la rambut cantik..bebuah pun tidak..

tapi aku bab rambut ni biasa-biasa je. yang penting aku cuci selalu..kalau aku rajin baru aku buat macam induk..bunga raya susah nak cari kat taman aku..santan, dari lumur kat rambut baik aku makan..and it will be super delicious makan santan tuh dengan tapai..have you ever tried?..haha, sedap weh..

hari tuh, aku jumpa santan lagi sikit dekat peti sejuk, aku buat lah kat rambut aku. petang tuh mak aku cari santan tuh kata nak buat pengat..hahaks, aku dah pakai. kena membebel..what to do kan..nak tak nak abang aku kena pergi kedai. lepastuh aku kena marah dengan dia pulak sebab dah menyusahkan dia..aku gelak je..

dan berbalik pada vitamin aku..aku bukan makan untuk dalaman..luaran pun sama.
macam-macam losyen ayah aku suggest..tapi ayah aku selalu suggest beli kat produk mustika ratu..ye lah, ayah aku pengguna setia mustika ratu..apa? ingat lelaki tak boleh guna ke..ayah aku adalah regular customer tau..haha

tapi aku setakat ni guna sabun mandi lulur bengkoang dengan body losyen bengkoang je untuk kulit aku..memang best..sabun dia macam scrub, boleh buang daki..losyen dia wangi..aku dah guna produk ni sejak umur aku 13 tahun..lama juga lah aku guna


ni la produk pengjagaan mandian aku

untuk muka, aku lagi selesa guna produk safi..tak pernah aku tukar produk lain..memang sesuai dengan kulit aku..


tak pe, semuanya akan sempurna..safi kan ada... =)

ok..tu je lah aku nak cerita..bagus tau makan supplement..dari muda ni lah nak makan.
bak kata ayah aku, jangan lokek duit untuk kesihatan dan menuntut ilmu..sebab manfaat nya kita juga yang dapat...and i am totally agree ayah with your statement..tapi kan ayah, anak ayah ni tetap macam ni..gemuk je..tak cantik pun..haha
ta pe la, syukur apa badan aku sihat..mungkin manfaat dia aku nampak bila dah tua kot..time tuh kalau aku 40 tahun, mesti nampak 21 kan..cewah...perasan.. =)

0 comments:

Post a Comment