CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 18, 2010

selamat hari raya

SELAMAT HARI RAYA!!!

walaupun aku baru wish raya ke-9 ni, tapi aku tetap rasa kemeriahan hari raya. Niat aku nak menulis pada raya pertama lagi, tapi terus tertangguh dari sehari ke sehari sampailah hari ni.

jadi, aku nak ingat balik suasana hari raya yang aku lalui untuk tahun ni..sesunggguhnya sangat meriah!

Malam Raya:
- Bebuka puasa satu kelurga memandangkan abang dan kak.ngah balik.Penuh meja makan, macam-macam lauk.
-Bersiap sedia mengisi kuih-muih dalam bekas dan menyediakan juadah untuk tetamu yang datang untuk takbir raya.
-Part yang ni paling tak tahan, teman abang dan kakak ipar beli baju raya, sebagai persiapan terakhir. Keadaan Tampin Square tak ubah macam jalan TAR bila malam raya.
Jalan sesak, parking pun penuh. Tapi, sangat meriah.

Pagi Raya:
- Sembahayang raya di surau.Jumpa ramai jiran-jiran aku kat sana. Sayu hati dengar takbir raya.
-Dapat panggilan dari sepupu sepapat nak beraya. Bila pikir ruamh aku sebenarnya terlupa nak beli kuih raya, sempat lagi kitaorang pergi Giant tambah lagi kuih raya.haha..
-sebab terlalu sibuk pagi raya, lupa nak bermaaf-maafan satu keluarga. Nasib baik aku ingat. Sayu hati aku bila bersalam dengan ayah. aku tau banyak salah aku dengan ayah. Aku peluk ayah erat-erat.
-Sedara tak putus-putus datang sampai pukul 3 petang. Dah petang baru balik kampung.Beraya dengan nenek sebelah ibu lepas tu balik kampung sebelah arwah emak.

Raya ke-2:
-Pergi kubur arwah emak. Sepatutnya pagi raya nak pergi, tapi hujan melarang.
-Lepas sarapan, balik kampung belah ayah dekat Kuala Pilah. Jumpa semua sedara yang dah lama tak jumpa. Sedar-sedar dah pukul 12:30 malam.

Raya ke-3:
-Lepak rumah saja tunggu tetamu. Ayah, ibu degan adin pergi perak sebab sepupu aku kahwin. Pukul 5 pagi aku dah bangun. Ingat nak ikut ayah, tapi penat sangat aku tidor balik.
-Tak sangka kawan-kawan aku datang petang tu. Walaupun tak ramai, tapi best

Raya ke-4:
-Pagi tolong ibu masak. Saja-saja tunjuk rajin.
-Malam pergi open house member, Syazana. Best giler, sebab dia buat Spaghetti..yummy..

Raya ke-5:
-Tolong ibu masak lagi sebab saudara nak datang. Sampai petang orang tak putus-putus datang.Penat jangan cakap. Tapi aku suka orang datang rumah aku.
-Malam aku sambung raya dengan abang ngan kakak. Pergi rumah busu dengan makteh. Tengah malam baru sampai rumah. Balik rumah, ayah cakap sepuppu aku baru je balik.tak sempat jumpa diaorang.

Raya ke-6:
-haha hari ni sangat best! bangun pagi-pagi kemas rumah. Sebab aku ada gathering dengan semua kawan sekolah.
-Dari pukul 8:30 pagi sampai 10 malam beraya.18 buah ruamh semunya. perut penuh macam-macam makanan. best sesangat, jumpa semua member lama.paling best raya rumah cikgu Rashidah.teringat zaman dia mengaja kitaorang dulu.banyak gambar member aku snap, sebab tak lama lagi, ramai dah nak fly, menuntut ilmu di perantauan. Sesungguhnya, kami sangat rapat.

Raya ke-7:
-pagi duduk rumah.
-malam, pergi rumah member,Afiq. jumpa lagi member yang dah lama tak jumpa..

Raya ke-8:
-pagi2 keluar pergi Seremban, sebab ada urusan.
-malam beraya rumah jiran merangkap best friend aku kat taman nih..

Raya ke-9:
-hari ni, aku nak mengemas, basuh baju dan packing baju. BEsok nak balik kolej..
argh!!!!malas nak balikk..


apa-apa pun raya tahun ni memang best!!

0 comments:

Post a Comment