CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 10, 2010

ramadhan al-mubarak

alhamdulillah...jumpa lagi aku puasa ramadhan tahun ni. tadi, aku juga sempat tunaikan solat tarawih dengan kengkawan kat masjid., sejuk pulak hati..tenang..

tapi pada masa yang sama, rindu sangat dekat rumah. suasana di taman indah dan penduduk taman ku yang sangat meriah menyambut bulan mulia ni. Setahu aku, majoriti orang-orang Negeri Sembilan menyambut ramadhan penuh grand...malah kelurga aku serta jiran tetangga aku. Memasak rendang, lemang, kuih-muih dan bertukar-tukar juadah sememangnya perkara wajib dibuat oleh kaum ibu. ibu aku pun selalunya involve sekali.=)

bila malam, time tarawih..rumah-rumah dinyalakan lampu, geng-geng ibu berjalan beriringan ke surau untuk bertarawih, bila balik pun berjalan kaki..tak kurang juga budak-budak yang sibuk naik basikal ke surau..dan kaum ayah tumpang motor sesama sendiri..oh,,sangat seronok. Tapi, tahun ni puasa jatuh time kelas..tak cuti pulak.
bila la boleh puasa dengan ayah ni...

walau apa pun, Selamat datang Ramadhan. sesungguhnya setiap hela nafasku hanya mencari keberkatan dalam bulan mulia ni..

0 comments:

Post a Comment