CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 6, 2011

kerut the muka

assalamualaikum..terasa lama tak update blog, walaupun baru je beberapa hari. kalau nak ikutkan ada je cerita nak kongsi, tapi bila nak on laptop ni rasa malas je..besok dah nak seminggu kita puasa? amacam? remaja tak? hahah

ni aku nak cerita, jiran aku ni bela cucunda dia..ramai..adik beradik dia ada 5 orang semuanya. aku kenal diaorang ni dah lama. ye la jiran kan. tapi hari tu aku tersentap sikit bila tiba-tiba satu budak ni tegur aku,


lepas tu cakap.."kak dayah..akak selalu kerut kening dengan muka kan?"

maksud dia macam ni kot...

tapi secara jujurnya tak da lah aku tersentap terkejut! sebabnya, beliau bukan lah orang pertama dan aku pasti bukan orang yang terakhir kata kat aku yang aku suka kerut muka..serious tak kisah pun..aku pun cakap kat dia yang ini memang style aku..keturunan aku memang suka buat muka, baru ada gaya...haha

sebenarnya pun, aku wonder lah juga..betul ke aku ni suka kerut kening dengan muka?

nak kata Ziana Zain ajar aku, tak pernah lah pulak..tapi memang ramai dah tegur aku cakap benda yang sama. ada tuh siap cakap, kalau orang tak kenal aku, tengok pulak muka aku yang suka berkerut, orang memang ingat aku sombong...

bila fikir balik, sedih pun ada juga.


aku rasa sedih la, bila orang pandang aku ingat aku sombong. aku punyalah ramah tamah, sampai cakap pun tak henti-henti..

ada orang kata macam ni la gaya aku bila bercerita

tapi, once korang dah kawan dengan aku, korang tengok muka aku yang berkerut ni pun dah tak da feel..takut pun tidak, menyampah lagi ada..hahah

walau apa pun, mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki, siapa yang dah salah faham..lain kali kalau nampak aku berkerut, tegur je lah. tak kena marah pun..haha

3 comments:

pikasya said...

ahahaha..btol sgt la tu ya ;)
anyway ko antara kwn terbaek yg penah aku kenal dan aku sgt2 bersyukur dpt kenal seseorang mcm ko..gonna have a really hard time without u lah ya =((

Call Me Ana said...

yaya! me too. kalo org yg tak kenal ko mmg la kata ko marah. pdhal tak pn. kn3? hehe. ko cool saja. i love u!

hidayah dzulkifli said...

piqa : u gonna get a better person there, but if
he/she doesn't, dun wory, i always by ur
side...remember that.

fadz : haha..u know me better la fadz..
i love u 2,3,4....infinity...

Post a Comment