CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 17, 2011

akibat kehandsome man doktor

assalamualaikum...

sekali lagi syukur yang teramat sangat kepada Allah. atas izin Allah selesai sudah segala urusan penting yang berkaitan nak sambung belajar. ya..ya, walaupun aku buat last minute, semua dah selesai..give thanks to Allah..alhamdulillah.

walaupun medical check up tadi buat aku rasa stress sikit sebab terlampau ramailah makhluk nak buat medical check up..tapi, kepada doktor tersebut :

"anda memang kacak bergaya!"..hahah ...SOLUTEEE!!!

tapi bila doktor kacak bergaya ni yang check kau hidayah, kau akan mula merapu kan? kan? kan?

dan itulah terjadi..segan di tahap tinggi..dialah check segalanya..paling tak tahan check berat aku sekali! well..well..my weight is killing me! berapa? biarlah rahsia..

mula-mula doktor tanya : nak sambung belajar ke?
aku : ha?
(stuttering, sebab pandang muka dia..tak dengar doktor tanya)

then doktor tanya : UiTM mana dapat ni?
aku : Gombak...


doktor: eh, ada ek UiTM kat sana?
aku : erm..gombak tu tempat saya belajar dulu..yang ni kat Melaka
.(malu gila bai...)

doktor: kenapa tak isi ruangan ni?
aku : tak perasan pulak ada ruangan tuh..
(silly answer =P)

lepastu pergi chek urine dekat makmal..huhu. cik abang handsome pulak lagi yang jaga!. nampak aku bagi borang medical tu, terus bagi aku bekas kosong.dia cakap pergi toilet, lepas tu isi urine dalam bekas.

ha? macam mana ni? dah la kau handsome, lepas tu nak bagi bekas berisi urine ni kat kau?! tiba-tiba cik dol aku merangkap ayah aku datang dekat kaunter makmal tu, then ayah aku cakap benda ni:

"encik, dia tengah period. nak kena ambil juga ke?"

ha...tu dia! bocor satu rahsia besar, hari ni tak puasa. blushing lagi tadi.. 8_8


apa yang aku mampu buat pada ketika itu hanyalah pandang muka ayah tanpa kelip. ibarat langit malam tanpa kerlipan bintang-bintang .


tapi, orang memang dah professional..dia cakap tak pe, boleh ambil juga.

then, aku kena ambil x-tray kat hospital tampin. ayah aku mintak borang x-tray dekat abang tadi. lepas tu abang tu bagi satu borang x-tray tu je tanpa pulangkan segala borang kesihatan yang lain.

aku dengan ayah pulak dengan bangganya terus pergi hospital. sampai hospital, doktor kat situ mintak borang kesihatan yang dekat abang tu. ha..ni satu hal. aku kena patah balik pergi klinik kat Repah tu balik. aku pergi jumpa abang tu mintak borang aku. dia dengan selamba tanya aku : macam mana? x-tray dah buat?

ek eleh, kau dah tau aku kalau nak buat x-tray nak borang ni semua, tapi tadi kau pegang, tak bagi kat aku...tapi sayang, itu hanyalah omelan dalam hati. sebab apa dalam hati?, sebab tak berani nak cakap depan dia yang aku boleh katogerikan handsome itu.

jadi macam tu lah kisahnya..baru nampak doktor handsome dah macam orang gila aku tadi. tak pernah buat perangai macam tu, tiba-tiba jadi macam tu..elok lah tu.

anyway doktor, you've got me loosen my self in what i'm trying to say. seriously., lain aku nak cakap, lain aku bagi jawapan.

tapi, walau apa pun, yang paling penting semua dah settle. sekali lagi alhamdulillah...



0 comments:

Post a Comment