CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, July 24, 2010

Terharu aku bila kawan aku, percaya pada aku dan sudi berkongsi perasaan dia yang tengah gundah dengan aku. Dari situ aku percaya, dia tahu aku siapa.

Jam 2:30 pagi tadi, handphone aku masuk message. Rupanya dari Abbiey. Dia takut tidor aku terganggu, tapi aku cakap aku belum tidor lagi. Dan dia minta nasihat aku terhadap masalah yang dia tengah hadapi sekarang ni.

Kata Abiey, dia takut, sedih, sebak bila tengok emak dia tengah terlantar sakit.Dia takut kehilangan emak dia. Aku faham perasaan Abiey. Dan apa lagi yang harus aku katakan selain teruskan rawatan untuk emak dia disamping berdoa pada yang Kuasa..

Hati nya gundah,tidak boleh tidur dan gerun bila memikirkan keadaan emak dia sekarang.Nasihat aku perbanyakkan membaca surah alam nasyrah,insyallah hati akan tenang. Ketika nabi berduka akibat kehilangan isteri dan bapa saudara kesayangan baginda,Allah turunkan surah tersebut untuk tenteramkan hati kekasihNya.Aku berharap agar Abiey sentiasa kuat, dan dia harus kuat, serta bersedia dengan segala kemungkinan..

Tabahkan hati Abiey.Ada hikmah semua tu.Allah sayangkan kau sekelurga dan turunkan ujian. Dan sesungguhnya Allah tahu kau sekeluarga mampu menempuhi ujian ni.
Percaya perkara yang satu ni Abiey, Allah sentiasa dengan kita,sentiasa...dan DIa tahu apa yang terbaik untuk kita..mimpikan yang terbaik untuk besok Abiey..

0 comments:

Post a Comment