CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, April 25, 2010

"TERIMA KASIH"


Kadang-kadang ucapan "terima kasih" itu susah dilafazkan, walau hanya perlu menggunakan satu nafas dan satu denyutan yang dikurniakan oleh Pencipta. Dan kadang-kadang, "terima kasih" itu diucapkan tanpa rasa ikhlas, tapi sekadar cukup syarat..

teringat zaman kanak-kanak, di mana ayah sangat mementingkan ucapan "terima kasih".
Pesan ayah, walau diberi sebuah senyuman, ucapkanlah "terima kasih", kerana sesungguhnya orang yang memberi senyuman itu sedang melakukan kebaikan.

Pesan ayah lagi, ucapan "terima kasih" lagi bermanfaat jika diberikan kepada orang yang membuat jasa kepada kita..terutamanya guru. Yang pasti, kita akan lebih dihargai jika di ucapkan "terima kasih" atas perkara yang kita lakukan.

Teringat zaman persekolahan, bila ustazah menggalakkan amalan mengucapkan "terima kasih". Kata ustazah, apabila kita mengucapkan "terima kasih", orang itu akan lebih kerap membantu kita kerana penghargaan yang kita berikan kepada mereka.



Di atas kesempatan ini, aku ingin mengucapkan "terima kasih" kepada ayah yang sudi membesarkan aku seorang diri.
"terima kasih" kepada arwah emak yang sudi melahirkan aku walau aku bersamanya hanya untuk dua tahun.
"terima kasih" kepada ibu tiri yang sudi memberi kasih sayang seorang ibu kepadaku.
"terima kasih" kepada abang-abang dan juga kakak yang sudi mengajar aku hidup berdikari tanpa kasih sayang seorang ibu.
"terima kasih" kepada semua guru-guru yang sudi memberi ilmu dunia dan akhirat, agar aku menjadi khalifah yang berjaya.
dan..
"terima kasih" buat semua sahabat yang sudi mewarnai hidup aku..



1 comments:

Unknown said...

aku na ucapkan terima kasih sbb jadi besties aku yg plg best! hehe..btw,tenx n maaf 4evrything..i lab u yajackoya! :)

Post a Comment