CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, April 26, 2010

dimana nilai seorang wanita?


Mayat wanita ditemui di perangkap sampah


2010/04/25

TANGKAK: Mayat seorang wanita yang hanya bercoli hitam ditemui terapung di perangkap sampah di Sungai Tangkak, Kampung Sri Maamor, dekat sini, kelmarin.

Mayat Hasnah Amat Taslim, 43, yang juga penduduk kampung itu ditemui oleh lelaki yang sedang mengutip botol di tepi sungai berkenaan kira-kira jam 4 petang kelmarin.
Wanita berkenaan dipercayai dipercayai kurang siuman.

-sumber: berita harian online-

Astaghfirullahala'zim..

Seorang lagi wanita muslim mati tanpa pembelaan. matinya dalam keadaan menyayat hati. lebih menyedihkan dia seorang yang memerlukan perhatian keranan penyakitnya. mana anak-anak yang sepatut memberi perhatian kepadanya? mana suami yang patut yang memliharanya? aku juga seorang wanita. aku sayu melihat kaum ku sendiri mati begitu sahaja.

Hari ini, wanita mudah dieksploitasi. wanita juga mudah dipergunakan. mana nilai seorang wanita yang harus dibela?. Sesungguhnya nabi amat menyayangi kaum wanita. kenapa tidak lelaki pada hari ini.
kadang-kadang terpikir juga, mana silapnya bila seorang wanita menjadi pelacur, seorang wanita menjadi pengedar dadah, seorang wanita membuang anak di tepi jalan dan seorang wanita menjadi seorang pembunuh?

Aku akui takut menghadapi hari yang mendatang bila dunia makin maju, hukum dan syariat agama ditinggalkan. kalau dikaji situasi pada hari ini, hukum dunia lebih diamalkan dari hukum agama Islam yang telah ditetapkan. malangnya, keadaan semakin bertambah buruk.

Jika dulu, ketika zaman jahiliah, memang kaum wanita dipandang hina. tetapi, tibanya Nurul Islam, wanita diberikan perlindungan. kenapa pada hari ini wanita dipermain-mainkan?

Aku yakin, Allah sentiasa bersama kita, jika kita sentiasa mengingatinya. sesungguhnya, solat lima waktu tiang agama. Tanpa tiang, robohlah rumah. Begitu juga diri ini. Moga hidup kita sentiasa dilindungi dan diberkati. Amin..

0 comments:

Post a Comment