CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, November 27, 2011

sabar je lah aku

bila kerja grouping, ada benda jadi mudah ada benda jadi susah..
kadang-kadang benda yang di plan susah nak jadi..itu yang dikatakan, kita merancang tuhan tentukan..ya, aku percaya benda tu.

tapi kadang-kadang, kalau kita stick to the plan, mesti benda tak jadi susah.
jangan nak berani sebut pasal pengorbanan..sebab semua orang berkorban..
cuma mungkin belum cukup..

aku malas nak marah-marah, walau susah tu aku yang tanggung
sepatutnya, jangan merubah janji..
diam aku tak semestinya aku setuju
mengalah aku tak semestinya aku kalah

sebagai manusia, aku juga ingatkan diri sendiri
tolong hormati janji yang dibuat
dan sila hormati masa orang lain


kerja tertangguh bukan satu cara untuk jadi manusia berjaya!

lupa dan lupa..alasan yang selalu manusia cipta
aku juga lupa.tapi kalau tak nak melatih diri, sampai bila harus lupa??!

aku respect pada mereka..mereka yang dikatakan sahabat
mereka yang dikatakan kawan
mereka yang setuju untuk buat kerja bersama-sama

tapi kadang-kadang, aku harus bertegas!..biar berkecil hati, janji tidak kerja tertangguh.

percayalah, aku sangat kecewa kawan...

1 comments:

nhh said...

awak, jgn la mrh awak...
hehehehe...
tahniah wak dpt dekan...
sem ni dpt lg...

;)

Post a Comment