CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, November 8, 2010

panggilan haji

hm...baru lepas study law, and this would be my last paper that i'm gonna seat it tomorrow..tapi tak habis study lagi..haha ;)

lama betul rasanya tak tulis blog. sementara nak tunggu maghrib ni, tergerak nak tulis blog..

saat ni aku terbayang wajah ayah ngan ibu kat sana. hari sabtu lepas, ayah, ibu dan nenek pergi untuk tunaikan haji..dua minggu lepas aku terima mesej yang ayah kan pergi haji 6 haribulan. memandangkan aku tiada paper, aku decide untuk balik 4 haribulan pagi lepas exam. Dan aku terkejut dari hari khamis sampai hari untuk hantar ayah ke Kelana Jaya, aku tak henti-henti terima tetamu. Port aku dekat dapur saja..
tapi aku puas hati sebab aku jumpa semua jiran,sedara-mara ngan member ayah aku..

sebelum bertolak ke Kelana jaya, hati aku sayu sangat,lagi-lagi time dengar azan.
dan sebelum ayah masuk ke perkarangan dewan, aku salam dan peluk ayah ngan ibu erat-erat.mengangis aku time tu..apa-apa pun aku harap diaorang selamat dan mudah menjalankan ibadah...

dan aku ingat lagi ayah aku cakap, kemuncak hidup seseorang akan lebih sempurna jika mereka dapat menunaikan ibadah haji dan menjadi tetamu Allah yang terpilih. dan aku juga memasang impian untuk pergi ke sana...;)

0 comments:

Post a Comment