CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, September 9, 2011

besok

pejam celik pejam celik..besok aku nak pergi daftar dah untuk sambung belajar. siapa kata 4 bulan lebih duduk rumah tu lama dan bosan? aku tak kata pun..yang aku rasa sekarang adalah boleh tak aku tak nak pergi..hati aku jawab boleh, tapi lepas kena penangan dengan ayah..

preparation semua dah siap..satu beg besar penuh dengan baju..kalau tengok semua barang-barang yang nak dibawa, sejibi macam orang nak lari dari rumah!

aku rasa macam ada kejutan budaya je..dari bulan 11 tahun lepas sampai lah saat aku taip entry ni, dah lama gilo aku tak buka buku. kalau start kelas nanti macam mana la aku nanti kan??

ada satu berita yang paling menyentap sanubari aku. ia adalah Fakulti Pengurusan & Teknologi Pejabat di semua cawangan dah dibubarkan..jadi ke empat-empat kos bawah fakulti ni dimasukkan bawah Fakulti Business, bermula 1 September lepas..

tiba-tiba aku rasa jalan masa depan aku kelam kejap. hala tuju carier untuk kos ni macam dah tak jelas. rasa sempat lagi tak kalau tak sambung belajar? apakah kitaorang kena bersaing dengan budak business? atau subjek-subjek yang bakal aku belajar nanti tu relate dengan business juga? macam-macam lah persoalan yang timbul...(ayat konon nak dramatic)

walau apa pun semua ni mesti ada hikmah..mungkin penjelasan yang clear gila akan diterangkan nanti..serious, aku tak nak brutally regret pada masa akan datang. semangat baru perlu ada untuk besok..

pagi tadi sempat shopping keperluan asas..bukan makanan ye..tapi shampoo, sabun mandi, fail, alat tulis..mana yang tak da tu lah, aku pergi beli tadi..baru ada rasa semangat sikit bila ada benda baru dalam tangan...

Hidayah Dzulkifli..semoga berjaya untuk hari besok dan seterusnya..perbetulkan niat kau untuk ke sana..masa depan lagi penting! setiap tindak tanduk kau lepas ni perlu seperti seorang serikandi..berhadapan dan melawan dengan apa cara sekalipun...

and best of luck untuk semua member-member aku juga..i love u guys...

0 comments:

Post a Comment